Автор Тема: У побережья Шотландии на мель сел контейнеровоз Lysblink Seaways  (Прочитано 4610 раз)

Оффлайн Sundrive

  • Global Moderator
  • Sr. Hero Member
  • *****
  • Сообщений: 4734
    • Просмотр профиля
18 февраля к северу от острова Малл у западного побережья Шотландии сел на мель контейнеровоз Lysblink Seaways, передает World Maritime News со ссылкой на береговую охрану.

Экипаж судна связался со спасательным центром, сообщив, что Lysblink Seaways не смог сойти на глубокую воду во время прилива. К контейнеровозу направлен  аварийный буксир Heracles, пока владелец контейнеровоза, DFDS Logistics Rederi AS договаривается со спасателями о коммерческой буксировке.

Никто из экипажа контейнеровоза не пострадал, угрозы безопасности не наблюдается, сообщений о признаках загрязнения не поступало.

Контейнеровоз Lysblink Seaways следовал из Белфаста в Скогн (Норвегия).



Оффлайн Sundrive

  • Global Moderator
  • Sr. Hero Member
  • *****
  • Сообщений: 4734
    • Просмотр профиля
а теперь результаты расследования:

Lysblink Seaways Watch Officer was Drunk Before Grounding.

The sole watchkeeper of the UK-flagged Lysblink Seaways was drunk when the ship ran aground earlier this year in Scotland, the UK Marine Accident Investigation Branch said in its investigation report released Thursday.

The general cargo ship was on passage from Belfast to Skogn, Norway on February 18, 2015 when it ran aground at full speed near Kilchoan, Ardnamurchan peninsula, West Scotland.

The vessel was declared a total loss after spending almost 2 days aground during adverse weather. The grounding resulted in material damage to its hull and the double bottom was breached, including some fuel tanks, resulting in 25 tonnes of marine gas oil entering the water, the MAIB said. The ship has since been scrapped.

The MAIB investigation found that the officer of the watch (OOW) – who was chief officer of the vessel and sole watchkeeper at the time – had become inattentive due to the effects of alcohol consumption. According to the MAIB, while off duty in his cabin, the officer drank .5 liters of rum after receiving a private phone call that cause him anxiety.

The MAIB also found that the bridge navigational watch alarm system (BNWAS) had not been switched on and an off-track alarm on the Electronic Chart System (ECS) had been silenced. Although a radar watch alarm had sounded every 6 minutes, the OOW was able to reset the alarm without leaving his chair, the MAIB said.

In its investigation, the MAIB identified several safety issues, but did not did not provide any recommendation due to actions already taken by the vessel’s owner, DFDS A/S. The safety issues identified and actions taken are listed below:

Safety Issues
•The OOW lost situational awareness while under the influence of alcohol.
•A lookout on the bridge would have been well placed to alert the master to the OOW’s condition and that navigational waypoints had been missed.
•Had the BNWAS been switched on it is probable that the OOW would have realised at an earlier stage that a navigation waypoint had been missed.
•It is unlikely that the vessel would have ended up hard aground had the preparation of an appropriate and detailed passage plan been agreed and entered into the ECS. Available safety features would then have been available with alarms to alert the OOW.
•The owner’s zero alcohol policy had not been effectively implemented in accordance with the safety management system (SMS) despite regular audits.
•Shortcomings, identified in an earlier MAIB report, regarding the Lys Line safety culture were still prevalent on Lysblink Seaways, despite a change of ownership.

Actions Taken

The vessel’s owner, DFDS A/S, has taken action to enhance compliance with the SMS on sister vessels, with particular emphasis on control of alcohol consumption and bridge resource management.

In view of the actions already taken, no recommendations have been made.

Оффлайн Sundrive

  • Global Moderator
  • Sr. Hero Member
  • *****
  • Сообщений: 4734
    • Просмотр профиля

Оффлайн Sundrive

  • Global Moderator
  • Sr. Hero Member
  • *****
  • Сообщений: 4734
    • Просмотр профиля
там вроде как наши экипажи были, набирали EMS

Оффлайн bullsea

  • Sr. Member
  • ****
  • Сообщений: 465
  • Век живи - век учись!
    • Просмотр профиля
  • Кто я: стармех
  • Откуда: Южная Корея
  • Статус: В море
попил пивка :))))))))))))))))
Под лежачий камень вода не течёт.

Оффлайн Утомленная флудом

  • Sr. Hero Member
  • ******
  • Сообщений: 1640
    • Просмотр профиля
А что в этой новости смешного?!

Оффлайн bullsea

  • Sr. Member
  • ****
  • Сообщений: 465
  • Век живи - век учись!
    • Просмотр профиля
  • Кто я: стармех
  • Откуда: Южная Корея
  • Статус: В море
Да смешного здесь нет ничего. Просто "чёрный юмор", доказывающий, что алкоголь - зло.
Под лежачий камень вода не течёт.

Оффлайн Sundrive

  • Global Moderator
  • Sr. Hero Member
  • *****
  • Сообщений: 4734
    • Просмотр профиля
Хороший репорт. Старпом написано русский (с естонии явно), второй с эстонии. Кеп норг. Може кто знает имена героев?

Оффлайн Gray

  • Sr. Hero Member
  • ******
  • Сообщений: 4657
    • Просмотр профиля
  • Кто я: Sr.Predestinator
  • Откуда: St.Petersburg
  • Статус: Неопределён
NIL ADMIRARI

Оффлайн Sundrive

  • Global Moderator
  • Sr. Hero Member
  • *****
  • Сообщений: 4734
    • Просмотр профиля
Уволили блин. Под суд он не пошел значит, красавчег..

Оффлайн Gray

  • Sr. Hero Member
  • ******
  • Сообщений: 4657
    • Просмотр профиля
  • Кто я: Sr.Predestinator
  • Откуда: St.Petersburg
  • Статус: Неопределён
Пострадавших же нет.. :smile:
NIL ADMIRARI

Оффлайн Sundrive

  • Global Moderator
  • Sr. Hero Member
  • *****
  • Сообщений: 4734
    • Просмотр профиля
пострадало честь и достоинство русских моряков плюс финансовые убытки буржуев в виде похеренного сухаря..

Оффлайн Gray

  • Sr. Hero Member
  • ******
  • Сообщений: 4657
    • Просмотр профиля
  • Кто я: Sr.Predestinator
  • Откуда: St.Petersburg
  • Статус: Неопределён
Не факт, что у этого "русского моряка" не хохлячья фамилия..
NIL ADMIRARI

Оффлайн Sundrive

  • Global Moderator
  • Sr. Hero Member
  • *****
  • Сообщений: 4734
    • Просмотр профиля
вот ещё один из этой серии. походу дед нажрался и блеканул. тоже скорей всего наш экипаж.


A palletised cargo ship that lost power while underway off the Orkney Islands is under tow to port, where it will undergo repair work.

The Barbados-flagged Skog, which is owned and operated by Norway’s Lorentzens Skibs, made a call to the Shetland Coastguard at 03:10hrs today, reporting it had lost engine power and was taking on water.

Shetland Coastguard sent its rescue helicopter, which transferred pumps to the Skog. The Stromness and Kirkwall RNLI all-weather lifeboats also attended the scene.

The UK Maritime and Coastguard Agency’s (MCA) emergency towing vessel ETV Herakles is now towing the vessel to port, shadowed by the stand-by vessel Vos Hera. The port has yet to be announced.

The ten crew members are reportedly unharmed and remain onboard the 99-metre-long vessel, which is carrying a cargo of paper


Оффлайн Gray

  • Sr. Hero Member
  • ******
  • Сообщений: 4657
    • Просмотр профиля
  • Кто я: Sr.Predestinator
  • Откуда: St.Petersburg
  • Статус: Неопределён
вот ещё один из этой серии. походу дед нажрался и блеканул.
Ага, с криками "да пошло оно всё нахуй" открыл кингстоны и нажал на рубильник.. :preved:
NIL ADMIRARI