Просмотр сообщений

В этом разделе можно просмотреть все сообщения, сделанные этим пользователем.


Сообщения - Sundrive

Страницы: 1 ... 234 235 [236] 237 238 ... 312
3526
Кают-компания / Re: Money for lashing
« : Май 02, 2014, 09:08:14 pm »

3527
Кают-компания / Re: Money for lashing
« : Май 02, 2014, 09:00:01 pm »
Ещё можно найти мейлы портовых профсоюзов докеров и им написать. Во многих портах европы запрещено делать лашинг силами не портовых бригад. Вполне возможно что агент где то кого то подмазал в профсоюзе докеров, и узнав об этом ему могут навалять неплохо за это дюлей.

3528
Кают-компания / Re: Money for lashing
« : Май 02, 2014, 08:56:42 pm »
Оо дорогой, ты затронул больную тему. Тут 2 варианта причины, обе в капитане. Или он делит с агентом лашинг деньги пользуясь вашей сговорчивостью, или ему из компании сказали что если не заставит моряков лашинг делать бесплатно его поменяют. Скорей всего капитан наш? Есть ещё небольшой процент компаний которые за лашинг не платят, но таких очень мало.
Тут несколько вариантов есть. ITF можно попробывать, адреса и телефоны в интернете есть. В Европе они и могут что то сделать если им кАпнуть, наши прибалтийские делать ничего не будут.
Можно написать в компанию анонимку (узнай мейл их главного у 2го пома, 3го меха и т.д. тоесть у тех кто не заложит тебя потом). Если капитан делит лашинг деньги с агентом (как часто и бывает) то его так вздуют что мало не покажется.
Самый конечно действенный вариант это прийти всем казакам в каюту к кепу и вызвать на разговор. Но как я понял у вас не тот экипаж что пойдёт на такое. Слышал про филинов и поляков которые именно таким способом добивались своего, правда там были поднятие зарплат и улучшение условий работы.
В свою бытность на контейнерах и роро работал везде где платили за лашинг. Разница была только в суммах. 10 лет назад выходило 1500-2000 за лашинг там где платили хорошо, и 500-600 где платили не очень.

3529
неплохие цены. а с босиетом главное что бы он был опито апрувд, дальше всем пофиг.
ну и oguk сделай обязательно, в Риге есть у вас.

3530
Hello pal,
 
How are you.
 
I need the below mentioned for a upcoming project. If you have any Russian & EASTERN EUROPEAN friends, please advise them to look for me. please also advise your last drawn salary.
 
- Master
_ Chief Mate
_ 2nr Officer, 3rd Officer
_ Chief Engineer
_ 1st, 2nd, 3rd Engineer
 
Best regards
Richard Kee Boo Huat
Business Development Manager
 
11 Collyer Quay
#16-02 The Arcade
Singapore 049317
 
Tel: + 65 62619902
Fax: + 65 62688007
Mobile: + 65 92306473
Mobile: + 65 86912276
 
richardkee@sheffieldoffshore.net
richard.kee@hotmail.com
http://www.sheffieldoffshore.net

3531
Полезная информация / Re: DNV DPO Training Scheme
« : Апрель 30, 2014, 02:50:52 pm »
DNV GL boosts role of simulators in DP operator training.

DNV GL has introduced a new recommended practice for the training of dynamic positioning (DP) operators. The new standard is based on the latest training and certification principles and defines the role that simulators can play in giving candidates better and more efficient training.

Given the differing duration and frequency of DP operations, the recommended practice (RP) does not define a universal sea-time requirement expressed in days. Instead, learning goals are used to define the training experiences required. Simulator training can reduce sea time requirements by up to 50 per cent.

“Dynamic positioning can be considered a high risk activity involving a team of people working together on high technology equipment. Realistic simulation, including time on full mission simulators, plays an important role in how they learn to deal with situations that rarely occur at sea,” says Aksel Nordholm, DNV GL’s manager for Simulator Certification. “As long as all operational aspects are included in the training, such as communication and cooperation with others, simulators enhance competence and reduce training time.”

Major players in the offshore industry collaborated on the development of the new RP which covers: competence development, sea-time / onboard competence building, competence assessment, certification and re-certification.

“Teekay is very satisfied with the great work carried out by DNV GL and their partners to finally launch the new certification scheme for dynamic position competence,” said Torbj?rg Undem, head of Marine Human Resources at Teekay Shipping Norway. “Teekay greatly welcomes this certification scheme which we strongly believe will both enhance the quality and competence of DP personnel, and also facilitate a better flow of new competence to the market. DP competence is needed today, and the need for qualified personnel is expected to grow significantly. With this robust scheme provided by DNV GL, we are optimistic that the entire industry will benefit in the years to come.”

Stig E. Wiggen, CEO, Ship Modelling & Simulation Centre, Trondheim, Norway adds: “The new recommended practice on DP operator certification from DNV GL is a giant leap forward with regards to quality in all aspects of DPO certification, and is the first real proof of competence for DP operators.”

The RP provides guidance to flag states and other parties wanting to establish an independently validated certification scheme. It refers to existing DNV GL standards and certification activities and provides detailed input for training centres and test centres.

The combination of the RP and related DNV GL standards helps flag states meet anticipated STCW DP operator requirements currently covered in Part B (guidance) but expected to be moved to Part A (mandatory) in the near future.
 The conclusion from Mark Pointon at IDPOA, The International Dynamic Positioning Operators Association welcomes the publication of this Recommended Practice by saying: “We hope that it will be adopted as the universal mechanism that ensures a consistent standard of DP Certification globally for DP Operators."

3532
Первая десятка рейтинга 2014 года выглядит так:

Noma (Копенгаген)
El Celler de Can Roca (Жирона)
Osteria Francescana (Модена)
Eleven Madison Park (Нью-Йорк)
Dinner (Лондон)
Mugaritz (Сан-Себастьян)
D.O.M. (Сан-Паулу)
Arzak (Сан-Себастьян)
Alineа (Чикаго)
The Ledbury (Лондон)

http://www.theworlds50best.com/list/1-50-winners#t1-10

3534
в Таллинне вообще один центр. Там миллионеры все давно уже.

3535
давай к нам в Таллиннн

www.reval.ee

3536
Его длина составляет 186 метров, водоизмещение – 15 тыс. тонн, а стоимость – более 3 миллиардов долларов.

http://www.hardnsoft.ru/academy/technology/30551/



3537
Beretta PX4 Storm Sub Compact Pistol

http://www.youtube.com/watch?v=cBySM5KMYLc

интересная идея с магазином на 3й минуте

3539
Вакансии / Re: Catering Staff for Royal Caribbean Cruises
« : Апрель 23, 2014, 09:09:20 am »
ничего необычного. круизники это особая история.

3540
Вопросы и ответы / Re: Форум "глючит"?
« : Апрель 22, 2014, 05:15:06 pm »
удалил. а удалить тему у тебя нет там опции?

Страницы: 1 ... 234 235 [236] 237 238 ... 312